poniedziałek, 27 sierpnia 2012

Back to school & office



Jak ten czas szybko leci... Jeszcze dwa miesiące temu rozpoczęły się wakacje, a więc beztroski czas, wolny od nauki i szkolnych obowiązków (niestety tylko dla części osób), a tu już niebawem pora wracać do rzeczywistości. Chociaż zapewne część z Was cieszy się na tę myśl, gdyż zbyt długie przesiadywanie w domu potrafi się znudzić. 

Dzisiejszy post skierowany jest przede wszystkim do osób, które już za kilka dni rozpoczną ponowną batalię z naukowymi teoriami, ale także do tych, którym mała zmiana miejsca do pracy również wyjdzie na dobre.

Nadszedł czas na małe przemeblowanie! Tak, tak, zostało już coraz mniej czasu.

Oto kilka wskazówek, które przygotują Was do tego "zadania" :

1. Miejsce. Jest bardzo ważnym czynnikiem, który decyduje o poziomie Waszego skupienia. Nie powinno być skierowane w stronę telewizora, ani okien, gdyż widoki pojawiające się w tych miejscach szybko Was rozproszą. I czy tego chcecie czy nie, to mimowolnie będziecie spoglądać na pojawiające się w nich postacie i zjawiska. Najlepiej ustawić biurko pod ścianą, lub lekko je wysunąć. Należy jednak postawić je blisko okna, tak aby czerpać z niego naturalne światło.

2. Wielkość. To ile miejsca potrzebujecie do pracy, zależy przede wszystkim od trybu życia i rodzaju zajęć, jakie wykonujecie przy biurku. Zazwyczaj do odrobienia lekcji w zeszycie wystarczy Wam średnia wielkość, natomiast do tworzenia szkiców i projektów znacznie więcej. Dopasujcie więc rozmiar do potrzeb, ale także wielkości pokoju. Niestety nie zawsze mamy nieograniczone możliwości i musimy je dostosować do otoczenia.

3. Schowki. Są praktycznie niezbędne, czy to w postaci szuflad, dodatkowych półek, pojemników, czy  pudełek. Koniecznie musicie mieć miejsce, gdzie umieścicie przybory i akcesoria. W przeciwnym wypadku Wasza przestrzeń do pracy wiecznie będzie wołać o porządek, a znalezienie chociażby ołówka zajmie Wam o połowę więcej czasu.

4. Oświetlenie. Jeden z najważniejszych elementów. Każda przestrzeń, w której powstają ważne rzeczy musi mieć odpowiednie źródło światła. Bo prawda jest taka, że zazwyczaj zasiadamy do pracy wieczorem, kiedy to naturalne światło na pewno nam nie wystarczy. Lampka to konieczność. Jeżeli zakupicie modny i ciekawy model, będzie nie tylko praktyczna, ale także nada wnętrzu dodatkowego stylu.

5. Wygoda. Odpowiednio dopasowana wielkość biurka to jedno, a komfort siedzenia to drugie. Krzesło, czy fotel powinny być dostosowane do wagi i postury. Liczy się wysokość nóg, oparcia oraz szerokość. Oszczędźcie sobie narzekania na ból kręgosłupa, który może się pojawić po kilku godzinach pracy. 

6. Gadżety. Kto ich nie lubi... Koniecznie umieśćcie ich kilka w miejscu do pracy, a nadadzą mu niebanalnego charakteru. W pewnym sensie przyciągną Was do siebie. Zasada jest jednak prosta: nie mogą Was dekoncentrować i odwracać uwagi od rzeczy ważnych. Ramki, obrazki i inne dodatki wyglądają świetnie, ale jeśli nie macie na tyle silnej woli by móc się od nich oderwać, zrezygnujcie z nich.

7. Kolor i styl. Czyli to co sprawi, że miejsce pracy będzie harmonizowało z resztą wnętrza, a także Waszym charakterem. Jedni z Was są zwolennikami stonowanych kolorów i tradycyjnego stylu, drudzy preferują żywe odcienie i nowoczesny design.

Zgrajcie ze sobą wszystkie te elementy, a zobaczycie, że biurkowe obowiązki nie są takie straszne:)

Oto kilka stylizacji, które powinny Was zainspirować i pobudzić do zmian:)







 

             


            

























źródło zdjęć: pinterest.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz